Thursday 27 December 2012

Banjir Besar Di Kemaman, Terengganu 2012

Lokasi:
Chukai, Kemaman Terengganu

Tarikh :
26.12.2012

Seumur hidup... ini kali pertama saya melihat banjir besar di kemaman . Banyak kawasan di Kemaman ditenggelami air.. dan kebanyakannya, kawasan yang terlibat bukanlah kawasan banjir.

Taman Chukai Utama
Petang 26.12.2012


















Malam 26.12.2012
Kini... Kawasan sekitar Taman Chukai Utama dah ditenggelami air & jalan ke sini telah ditutup berikutan paras air yang makin naik.








KAMPUN GONG PAUH
Taman Ghulam
Dengar cerita kawasan ni sekarag air dah naik paras pinggang

Kawasan perumahan ni pon... dah makin banyak naik air

Jalan Batu 2 1/2
area Klinik Kesihatan Batu 2 1/2



KAMPUNG FIKRI-KG BERENJUT





Sekarang seluruh kawasan ni dah ditutup & ditenggelami air

Kira-kira 30 minit kemudia
*
*


Dan, sekarang paras air dah naik hampir ke pinggang...

UPDATE 27.12.2012
*
*
*

BANJIR DI KAMPUNG BUKIT MENTOK, KEMAMAN TERENGGANU
(pic credit kepada FB anak sepupu)





BANJIR DI KAMPUNG PANGKALAN PANDAN





BANJIR DI SEKITAR BANDAR BARU BUKIT MENTOK


Rumah yang tengah-tengah tu adalah rumah kakak saya.. 
sedihnyer.dah tenggelam separuh rumah.

BANJIR DI JALAN BATU 2 1/2, BERHAMPIRAN KLINIK KESIHATAN BATU 2 1/2


BANJIR DI TAMAN PERUMAHAN FIKRI 

Info dari ofismate yang duk kat sini.. katanyer rumah dah tengelam ke paras leher..
 Memang tingi

BANJIR SEKITAR SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN CHUKAI (SMC)



Pada yang ingin info terkini tentang banjir di Kemaman leh refer FB--->


Ya Allah,
Lindungi Seluruh Umat-Mu...
Kami redha hadapinya kerana kami tahu ada hikmah tersembunyi disebalik malapetaka ini

Jom Ke Blog Personal Saya:-

9 comments:

  1. Semoga semuanya selamat & kembali pulih seperti sediakala..

    ReplyDelete
  2. semoga keadaan ini tidak berpanjangan..

    ReplyDelete
  3. Semoga tiada lagi nyawa yang terkorban... huhu

    ReplyDelete
  4. rumah saya area mak lagam tenggelam jugak..padahal kat situ x pernaik air pon..x sempat selamt brg2..air naik mendadak..

    ReplyDelete
  5. semua tempat ni saya tahu..siapa ni ek..duk mana? saya pun asal kemaman gop..kg mk chili...

    ReplyDelete
  6. umah asben saya kat bndr baru mentok pun air paras pinggang..tak sempat die selamatkan barg2 n motor kawasaki die..waduh.... dugaan dan ada hikmah...mungkin juga peringatan Allah utk kita yg terlupa.... ermm.. p/s: LYNAS should be stop sebelum ada perkara lebih buruk berlaku... ni baru air yg melanda..kalau bahan radioaktif, achaner la agaknya

    ReplyDelete
  7. erm pndai2 je radioaktif plak..pe kaitannye ngn banjir??

    ReplyDelete
  8. maok chili kat mana? saya kat dengan JPJ..tapi umah orang tua saya lah..

    ReplyDelete